«…пильно дбали
жити спокійно, займатися своїми справами та заробляти своїми руками…» Біблія, Новий Заповіт, 1 Сол. 4:11
Розділ 1
1.1.
Назва проекту «Вибір
професії – вибір долі»
1.2.
Мета та завдання проекту:
1)
Допомогти
старшокласникам пізнати себе, свій потенціал для подальшого правильного вибору
професії.
-
Провести тренінги з
рольовими іграми для моделювання тієї чи іншої професії;
-
Провести
індивідуальні консультації психолога з ціллю самопізнання, визначення
схильностей і талантів.
2)
Залучити батьків до
активної участі в житі дитини, а особливо в питанні вибору майбутньої професії.
-
Провести тренінг
для батьків окремо та спільно з дітьми, розкрити актуальність теми, допомогти
батькам розуміти потреби своїх дітей, помічати їх здібності і таланти;
-
Провести
індивідуальні консультації психолога для батьків окремо чи з дитиною з ціллю
налагодження дружніх і довірливих стосунків в тих сім’ях , де це необхідно;
-
Висвітити отримані
результати в ЗМІ
1.3.
Актуальність проекту:
Провівши дослідження ринку праці
в Івано-Франківську та області, ми
дізналися, що станом на 1 грудня 2012 року у
середньому по Івано-Франківській області на 1 вакансію претендувало 22 особи.
Значною проблемою є невідповідність попиту на робочу силу та її пропозиції у
професійно-кваліфікаційному розрізі.
За сприяння служби
зайнятості у січні-листопаді 2012 р. по Івано-Франківській області отримали
роботу 32156 осіб, з яких 16863 особи – молодь, проходили професійне навчання
9271 особа.
Затребуваними на
ринку праці і, відповідно, кращі шанси швидко знайти роботу мають фахівці
робітничих професій. Джерело http://www.dcz.gov.ua/ifr/control/uk/ststdatacatalog/list . За результатами останніх досліджень в будні 72% батьків
спілкуються зі своїми дітьми менш ніж годину на добу і стільки ж часу на
вихідні. Плюс враховуючи напружений навчальний графік та негативний плив
навколишнього середовища, молодій людині важко зорієнтуватися у виборі
професії, баченні свого майбутнього.
В місті Івано-Франківську в середньому на сьогодні
3 000 учнів старших класів. Кожен з них незабаром постане перед вибором
професії і вибором навчального закладу. Чим вони керуватимуться в своєму виборі?
На превеликий жаль більшість абітурієнтів вибирають спеціальність не за
покликанням, а керуючись «модою», підказками друзів і родичів, або просто: «Де
буде ближче додому» або «Де легший конкурс». От і маємо не дуже приємну
ситуацію, коли працевлаштуватися по спеціальності важко, бо виходять нездорові
перекоси в сторону кількох професій.
Провівши невеличке соціальне опитування серед студентів
старших курсів, ми отримали цікаву інформацію. Приблизно 75 % студентів на
питання «Чи плануєте, чи хотіли б ви працювати за спеціальністю?» від повіли «Ні, мені моя спеціальність не
подобається».
Профорієнтаційні тренінги та супровід
спеціаліста-психолога допоможуть дитині визначити свої здібності, сформулювати
уподобання, описати сильні і слабкі сторони характеру, також кожна дитина
отримає повний перелік навчальних закладів України, в яких вона може отримати
ту спеціальність, яка найбільше їй підходить. Батьки також повинні бути
присутніми на спеціально підготовлених для них тренінгах, щоб в майбутньому знати
як підтримувати розвиток своєї дитини.
1.4.
Цільова спрямованість проекту:
Інформаційно-просвітницька, соціально-рекламна.
1.5.
Цільова аудиторія проекту:
Понад 150 до 200 осіб (учні з 8 по 11 клас та
їх батьки) – планова, тобто безпосередні учасники проекту, та вчителі,
соціальні педагоги, психологи, батьки та дітей, які не є учасниками проекту –
не планова.
1.6.
Місце реалізації проекту:
м. Івано-Франківськ, вул. Північний Бульвар, 7б,
приміщення ГО «Бізнес-інкубатор в Івано-Франківській області»
1.7. - проведення
тренінгів для старшокласників та їх батьків (графік формуватиметься,
відштовхуючись від кількості заявок від дітей та кількості заявок від батьків);
- проведення
міні-конкурсів під час проведення тренінгів;
- для
переможців міні-конкурсів проведення тестування по програмі "Профорієнтатор" роздруківка і
видача на руки результатів;
- індивідуальні консультації для дітей, що пройшли
тестування і їх батьків спеціалістів-психологів.
1.8.
Очікувані результати проекту:
-
Від 150 осіб (діти
з 8 по 11 клас та їх батьки) дізнаються про методи визначення з майбутньої
професією, щоб вона максимально відповідала здібностям і вподобанням
майбутнього абітурієнта;
-
Збільшення часу
спілкування батьків з дітьми вдвічі;
-
Бачення подальших
чітких кроків для батьків як допомогти своїй дитині у виборі професії та
навчального закладу серед сьогоднішнього розмаїття та широкого вибору;
-
Сприяння розвитку
культури консультування зі спеціалістами – консультації психологів;
-
Інформаційне
забезпечення населення про можливості допомоги в плані профорієнтації в м.
Івано-Франківськ;
-
Довготривалий
результат – вибір дітьми, які брали участь у проекті, професії, яка їм
подобатиметься та відчутне зменшення за рахунок цього пошуку роботи після
закінчення ВНЗ.
1.9.
Способи інформування громадськості про хід виконання
проекту:
1)
Сайт Центру
самопізнання та розвитку «Орієнтир» - http://orientator.com.ua/
2)
Сайт ГО «Віолла» http://violla.ucoz.com/
3)
ЗМІ (газета
«Галичина», телебачення «3 студія» та «24 канал»);
4)
Групи в соціальних
мережах.
Розділ 2
2.1. Перелік залучених організацій для проведення
проекту:
Громадська організація «Молодіжна організація «Сильне покоління» - організатор проекту, громадська організація
«Віолла» - залучена організація.
2.2. Персонал, залучений до реалізації проекту:
Циганин Мар’яна Петрівна – керівник проекту.
Бондар Володимир Михайлович – помічник керівника
проекту.
Бондар Юлія Валеріївна, Барилюк Володимир
Михалович, Кірюшина Олена Володимирівна,
Циганин Василь Васильович, Климович Анжела Михайлівна – волонтери.
Рабій Тарас Євгенович, Ткач Марта Ігорівна – залучені
спеціалісти-психологи.
2.3. Характеристика матеріально-технічного забезпечення.
Орендоване приміщення з необхідними меблями,
проектор, комп’ютер, принтер, фліпчарт.
Розділ 3
1.1.
Загальний обсяг витрат
10330, 00 грн., у т.ч.:
-
Очікуване
фінансування організатора конкурсу 7000, 00 грн.;
-
Залучене
фінансування 3330, 00 грн.
|